Veel gestelde vragen

Hoe kan ik bladmuziek bestellen?

Wanneer u de catalogus bekijkt, ziet u bij alle aangeboden partituren een winkelwagentje afgebeeld. Als u een partituur wilt bestellen is een klik op het icoontje met de winkelwagen voldoende. Tenslotte klikt u op het kopje “winkelwagen” in de linker kolom. U krijgt nu een bestelformulier te zien waarop alle in de winkelwagen gedeponeerde partituren staan vermeld met bijbehorende prijs. Ook de totaalprijs staat erbij vermeld. Uiteindelijk kunt u overgaan tot bestelling door het formulier volledig in te vullen met uw persoonsgegevens en het te verzenden. U krijgt van uw bestelling automatisch een ontvangstbevestiging met hierop alle bestelde materialen. Controleer deze ontvangstbevestiging altijd voor u overgaat tot betaling. Neem bij foutieve bestellingen direct contact op via het contactformulier om uw bestelling te corrigeren.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling en binnen welke termijn dien ik te betalen?

De muziek wordt binnen 48 uur uitgeleverd en voorzien van factuur. Deze dient u na ontvangst van de bestelling binnen de gestelde termijn van 10 dagen te voldoen.

Ik woon in het buitenland kan ik bestellen?

Uiteraard kunt u bestellen! Voor bestellingen vanuit het buitenland gelden andere regels met betrekking tot verzendkosten en levertijd. Details hierover worden op aanvraag toegestuurd.

Worden er verzendkosten in rekening gebracht?

Voor verzenden binnen Nederland geldt de volgende staffel:

  • Aankoopbedrag tot en met 50 euro: € 4,70
  • Aankoopbedrag hoger dan 50 euro: gratis verzending
Hiervoor krijgt u de boeken goed verpakt aangeleverd. Voor bestellingen die verzonden moeten worden naar het buitenland worden de verzendkosten per bestelling bepaald op basis van het gewicht.

Hoe komt de prijs tot stand?

In ons antiquariaat verkopen we veel muziek die ook nu nog in de handel is. U bespaart echter aanzienlijk wanneer u de muziek tweedehands koopt. De vraag blijft echter, hoe de prijs tot stand komt. Deze wordt vastgesteld aan de hand van:

  • de eventuele nieuwprijs
  • de zeldzaamheid van de uitgave
  • de kwaliteitsklasse
  • de vraag vanuit de markt
Al deze factoren samen maken de prijs. Hierdoor kan het voorkomen dat een partituur uit kwaliteitsklasse 4 toch meer kost dan uit kwaliteitsklasse 1.

Wat zijn kwaliteitsindicatoren, welke zijn er en waarvoor dienen ze?

Alle aangeboden muziek is bruikbaar. Wel is er duidelijk verschil in de kwaliteit van het aanbod. Om u een beeld te geven van de conditie van de partituren werken we met kwaliteitsindicatoren. Deze geven globaal aan wat de staat is van de aangeboden muziek. We schrijven met nadruk globaal omdat het onmogelijk is een exacte kwaliteitsindicatie te geven. In het totaal zijn er vier indicatoren. Hieronder staat aangegeven wat ze betekenen:

  • Kwaliteitsklasse 1 Goed tot zeer goed: Partituur is zo goed als nieuw
  • Kwaliteitsklasse 2 Goed: De partituur is in prima staat
  • Kwaliteitsklasse 3 Redelijk: De partituur heeft duidelijke gebruikssporen
  • Kwaliteitsklasse 4 Matig: De partituur heeft veel gebruikssporen
Naast deze indicatoren wordt in sommige gevallen extra informatie verstrekt onder het kopje “bijzonderheden”.

Ik kan niet bestellen hoe komt dat?

Bestelproblemen hebben mogelijk te maken met uw beveiligingsniveau. Pas het beveiligingsniveau op uw computer aan of bestel via het contactformulier!

Kan ik het antiquariaat bellen?

Ja, het antiquariaat is telefonisch bereikbaar tussen 10.00 en 16:00 uur op het volgende nummer: 06 255 025 89. U kunt ook contact opnemen via het contactformulier. Wij nemen dan, indien van toepassing, telefonisch contact met u op.

Kan ik het antiquariaat bezoeken?

Ja, het is mogelijk om het antiquariaat te bezoeken om boeken af te halen e.d. Dit is echter alleen op afspraak mogelijk. Verzoeken hiertoe kunnen worden gedaan via het contactformulier.