Veel gestelde vragen

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

De muziek wordt binnen 48 uur verzonden of indien u heeft gekozen voor de optie om de muziek af te halen na ontvangst van het afhaalbericht.

Hoe kan ik betalen?

Bestellingen kunnen door middel van ideal of via een bankoverschrijving voldaan worden.

Ik woon in het buitenland kan ik bestellen?

Uiteraard kunt u bestellen! Voor bestellingen vanuit het buitenland gelden andere regels met betrekking tot verzendkosten en levertijd. Het is dus niet mogelijk om direct via de webshop te bestellen. Details hierover worden op aanvraag toegestuurd. Neem contact met ons op via het contactformulier.

Worden er verzendkosten in rekening gebracht?

Voor verzenden binnen Nederland geldt de volgende staffel:

  • Aankoopbedrag tot en met 50 euro: € 4,70
  • Aankoopbedrag hoger dan 50 euro: gratis verzending

Hiervoor krijgt u de boeken goed verpakt aangeleverd. Voor bestellingen die verzonden moeten worden naar het buitenland worden de verzendkosten per bestelling bepaald op basis van het gewicht.

Hoe komt de prijs tot stand?

In ons antiquariaat verkopen we veel muziek die ook nu nog in de handel is. U bespaart echter aanzienlijk wanneer u de muziek tweedehands koopt. De vraag blijft echter, hoe de prijs tot stand komt. Deze wordt vastgesteld aan de hand van:

  • de eventuele nieuwprijs
  • de zeldzaamheid van de uitgave
  • de kwaliteitsklasse
  • de vraag vanuit de markt

Al deze factoren samen maken de prijs. Hierdoor kan het voorkomen dat een partituur uit kwaliteitsklasse 4 toch meer kost dan uit kwaliteitsklasse 1.

Wat zijn kwaliteitsindicatoren, welke zijn er en waarvoor dienen ze?

Alle aangeboden muziek is bruikbaar. Wel is er duidelijk verschil in de kwaliteit van het aanbod. Om u een beeld te geven van de conditie van de partituren werken we met kwaliteitsindicatoren. Deze geven globaal aan wat de staat is van de aangeboden muziek. We schrijven met nadruk globaal omdat het onmogelijk is een exacte kwaliteitsindicatie te geven. In het totaal zijn er vier indicatoren. Hieronder staat aangegeven wat ze betekenen:

  • Kwaliteitsklasse 1 Goed tot zeer goed: Partituur is zo goed als nieuw
  • Kwaliteitsklasse 2 Goed: De partituur is in prima staat
  • Kwaliteitsklasse 3 Redelijk: De partituur heeft duidelijke gebruikssporen
  • Kwaliteitsklasse 4 Matig: De partituur heeft veel gebruikssporen

Naast deze indicatoren wordt in sommige gevallen extra informatie verstrekt onder het kopje “Extra informatie”.

Kan ik het antiquariaat bellen?

Ja, het antiquariaat is telefonisch bereikbaar op tel: 06-25502589. U kunt ook met ons contact opnemen via het contactformulier. Wij nemen dan, indien van toepassing, via mail of telefonisch contact met u op.

Kan ik muziek retour sturen?

Het kan voorkomen dat de geleverde muziek niet voldoet aan uw verwachting. De muziek kunt u retourneren binnen de termijn van 14 dagen. Vervolgens storten wij het aankoopbedrag terug.

Kan ik het antiquariaat bezoeken?

Ja, het is mogelijk om het antiquariaat te bezoeken om boeken af te halen e.d. Dit is echter alleen op afspraak mogelijk. Voor een afspraak kan u bellen (06-25502589) of via het contactformulier.